آموزش ساخت مدل سه بعدی توپ فوتبال 2018 World Cup

آموزش ساخت مدل سه بعدی توپ فوتبال 2018 World Cup

در این آموزش روش ساخت مدل سه بعدی توپ فوتبال جام جهانی 2018 را خواهید آموخت. در ساخت این مدل از تکنیک Hybrid Modeling و Multi-Body استفاده می شود.


ابتدا روی صفحه Front Plane یک اسکچ مطابق شکل رسم کنید.

حال توسط Surface Revolve سطحی مطابق شکل ایجاد کنید.

روی صفحه Front Plane اسکچی مانند شکل زیر رسم کنید.

توسط دستور Trim Surface سطح ایجاد شده را مطابق شکل برش دهید.

روی Top Plane اسکچی مطابق با شکل زیر رسم کنید.


توسط دستور Split و اسکچی که در مرحله قبل رسم کرده اید سطح را به سه بخش تقسم کنید.


حال توسط دستور Thicken به هر سه سطح 1 میلیمتر ضخامت دهید. دقت داشته باشید که قسمت Merge Result انتخاب نشده باشد.


توسط دستور Move/Copy Bodies دو قسمت کوچکتر را مطابق شکل جابجا کنید.


سپس توسط Combine هر سه قسمت ایجاد شده را با هم ادغام کنید.

با استفاده از اسکچی که در ابتدا رسم کرده اید و دستور Circular Pattern این قطعه را باندازه 4 بار کپی کنید.

 

مجددا با استفاده از دستور Combine هر 4 قسمت را با هم ادغام کنید.

 


با استفاده از دستور Fillet لبه های این قطعه را باندازه 1 میلیمتر فیلت بزنید.
 


با استفاده از صفحات Front و Top یک محور ایجاد کنید.
 


با استفاده از این محور و دستور Circular Pattern یکبار این قطعه را کپی کنید.
 


محور دیگری مطابق شکل بین دو نقطه ای که مشاهده میکنید ایجاد کنید.
 


با استفاده از این محور و ابزار Circular Pattern هر دو قطعه را مطابق شکل کپی کنید.
 


مدل نهایی آماده است. برای خرید مدل سه بعدی این تمرین (سالیدورک 2018 ) لطفا روی این لینک کلیک کنید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *